Monday 30 May 2011

Pagi yang angkerr..

Ada satu pagi tu. Gua sampai ofis awal setengah jam. Nak kata buang tebiat tak jugak. Mungkin dah dapat hidayah yang sepatutnya. Cepat cepat gua panjatkan syukur.

Belum ada sesiapa yang sampai lagi. Tak sangka gua boleh pecah rekod bukak pintu ofis hari tu. Dalam hati dah mula terbit rasa riak siap anugerah pekerja terbaik tahunan berlegar diruang imaginasi. Lain betul gua punya semangat pagi tu. Astaghfirullah al azim, nasib baik gua cepat sedar.

Sebagai pekerja yang sering mendapat pujian dari pihak majikan, perkara pertama yang gua buat pagi tu ialah login akaun fesbuk. Bukti kukuh gua belum hilang akal. Gila apa orang tak ada, nak pulun buat kerja sorang sorang.

Tengah sedap mengapdet status kat fesbuk, telinga gua tertangkap satu suara. Pelan pelan gua cuba amati suara itu. Sah! Rahim maarof sedang mendendangkan lagu popular beliau, Cinta kristal. Dia punya intro memang berdiri bulu roma dibuatnya. Makan apa la agaknya budak Rahim Maarof ni sampai macam ni punya power suara.Suara jantan kata orang kampung gua.

Sedap juga apdet status sambil dengar lagu rupanya.Gua pun layan. Belum sempat Rahim Maarof tarik tang korus gua perasan satu perkara. Gua tak rasa ada orang lain dalam ofis tu selain gua. Dah tu sapa yang bukak radio pepagi buta. Seperkara lagi, dalam ofis gua tu tak pernah ada radio. Jantung gua dah start berdebar. Makin lama makin laju dia punya debar. Gua dapat rasa ada perkara tak elok bakal berlaku.







***







Buang masa gua berdebarkan diri.
Dah banyak kali kawan kawan komplen suara gua ada mirip Rahim Maarof.
Baru hari tu gua percaya diorang jujur dengan gua.

No comments:

Post a Comment